Resepi Ais Krim Goreng Rangup Mudah & Sedap

Powered by WP Review

Resepi Ais Krim Goreng Rangup Mudah & Sedap – Resepimudahsedap.com resepi masakan yang paling mudah yang pastinya menjadi kegemaran kanak-kanak iaitu Ais Krim Goreng. Mari kita lihat bahan-bahan yang digunakan dan cara-cara untuk menyediakan ais krim goreng ranggup ini.

Resepi Ais Krim Goreng Rangup

Resepi Ais Krim Goreng Rangup Mudah & Sedap

Cara Menyediakan Ais Krim Goreng Rangup

1. Ambil sekeping roti. Letak aiskrim ditengah-tengah roti tu.
2. Lepas tu ambil sekeping roti lagi, letak diatas roti pertama yg diletak aiskrim tu.
3. Ambil cawan plastik, tekan ditengah-tengahnya (macam gambar)
4. Maka jadi bentuk bulat.
5. Keluarkan dari roti yg ditekan tadi.
6. Klimkan ditepinya supaya melekat.
7. Masukan dalam plastik.Simpan dalam petiais beku selama 4 jam.
8.Aiskrim selepas di bekukan.
9. Panaskan minyak , betul-betul panas, kemudian masukan roti aiskrim tu.Kemudian tutup api, goreng sehingga kekuningan.
10. Angkat dan toskan dalam penapis.
11. Siap utk dimakan.

Kalau kita simpan dalam petiais beku lagi lama lagi bagus, yg ini saya goreng dah seminggu dalam petiais tu, ada yg tinggal 5 keping aiskrim roti tu.. jadi ais dia macam padat..
Masa nak makan pun mudah tak lah cepat cair.. emmm sedap terasa lagi rangup bila di gigit..

Selamat mencuba Resepi Ais Krim Goreng Rangup Mudah & Sedap, Like & share

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih